Sedikit berita lama...

on 02 April 2008

Sementara menunggu berita baru, mohon saya re-cycle berita lama di sini.
Pada 14 Oktober 2007, satu program lawatan sambil thambun telah diadakan di Wat Saithon, Ampher Rattaphum, Changwat Songkhla (klik gambar di atas untuk paparan lebih besar) Lawatan tersebut bertujuan beramah-mesra dengan Phra Ajarn Phrim yang kita kasihi.



Program tersebut diketuai oleh Nai Kwang Ming Chirawat atau dikenali Tauke Ming. Lebih kurang 50 orang Khanak Anak Murid menyertai program tersebut.

Pada awalnya, program ini dirancang untuk menghimpunkan anak-anak murid Acharn Phrim untuk Thambun di sana. Namun, setelah sampai hari tersebut, hanya beberapa anak murid yang dapat pergi. Yang banyak dalam lawatan ialah 'murid tua'.
Antara mereka yang balik dari KL dan turut serta ialah Nai Chamrun dan Nang Sao Thim. Dari Penang, Nang Sao Phai dan Nang Sao Caruni.

Bagi mereka yang tak dapat pergi telah mengirimkan duit Thambun. Hasilnya, sebanyak 78,000 Baht (RM7,800) telah berjaya dikutip dan seterusnya di thawai kepada Acharn untuk buat tembok wat.


Acharn Phrim juga bersetuju meletakkan nama penderma sebagai Khanak Sit Wat Lampam (คณะศิษย์วัดลำปำ) pada tembok tersebut.


(Gambar Opat Rattanachot - Canon EOS400D)

2 comments:

Anonymous said...

perut aku buncit cikit gambar ini boleh tukar gambar lain tak yang agak power sikit (ming) thanks.

Anonymous said...

kalau hang tak tukar pun tak pa hang tolong simpan perut bagi tinggal saiz 34 bolih tak hari tu aku tak sempat simpan hang tangkap kot tepi aku lepas habis saiz 38. kalau bolih hang kurang bagi ko ngiap sama gambar bawah aku tu aku ingat dia pun lepas habis juga tak dan nampak hang.saiz tu kalau tak silap mungkin 42-45